w Efektywność komunikacji, Komunikacja kierownicza, Kultura organizacyjna, Trendy, Zarządzanie komunikacją

pictureRozpoczęcie nowego roku jest zawsze doskonałą okazją do odnowienia optymizmu, ewolucji i rozwoju.

To doskonała okazja, aby sprawdzić, co działa dobrze w komunikacji wewnętrznej i co trzeba wprowadzić w ciągu najbliższych miesięcy, aby usprawnić procesy.

Charakter komunikacji stale się zmienia, napędzany przez zmianę zachowań użytkowników. Oto kilka pomysłów, które sprawią, że twoja komunikacja w 2018 r. będzie na tyle efektywna, jak to tylko możliwe.

1. Lepsza komunikacja kierownicza

Wiarygodność menedżera jest niezbędna w miejscu pracy. Zapewnienie menedżerom umiejętności komunikowania się może znacząco zwiększyć zarówno wydajność pracowników, jak i wyniki finansowe.

Częścią bycia innowacyjnym menedżerem jest zrozumienie, jak zmienia się i jak rozwija się środowisko pracy oraz jak wdrażać systemy w ramach ogólnej strategii, która poprawi komunikację.

Technologia szybko się rozwija, a narzędzia dla firm stają się coraz bardziej dostępne dla każdego rodzaju rozwiązywania problemów. Ogromna różnorodność opcji może być dezorientująca i ważne jest, aby menedżerowie otrzymali solidne wsparcie i szkolenie.

Upewnij się, że twoi menedżerowie rozumieją znaczenie umiejętności komunikacyjnych i otrzymują wskazówki, jak wdrożyć nowe narzędzia, aby zmniejszyć zamieszanie, zwiększyć zaangażowanie i osiągnąć optymalne wyniki.

[Zapraszamy na szkolenie: Design thinking: projektowanie efektywnej komunikacji, dostarczające wiedzę i narzędzia niezbędne każdemu specjaliście ds. komunikacji w organizacji.]

 

2. Wprowadź narzędzia atrakcyjne dla młodszych pracowników

Zmniejsza się wykorzystanie poczty e-mail, zwłaszcza tam, gdzie jest więcej młodszych pracowników. Nowy rok może być właśnie właściwym momentem, aby przyjrzeć się poszerzeniu zestawu narzędzi.

Pracownicy otwierający swoje skrzynki odbiorcze, aby codziennie znaleźć średnio 120 e-maili, mogą łatwo przeoczyć ważne powiadomienia i ogłoszenia. Ważne jest, aby komunikaty skutecznie docierały do wszystkich pracowników, szczególnie jeśli musisz informować o istotnych aktualnościach lub sytuacjach awaryjnych.

Zwłaszcza młodsi pracownicy mają coraz mniejszą umiejętność skupienia. Najlepiej dotrzeć do nich z komunikatami o podobnym charakterze do tych, z których regularnie spotykają się w mediach społecznościowych. Krótkie wiadomości lub powiadomienia mogą docierać do nich przy ich biurku lub być wysyłane na ich urządzenia mobilne, jeśli są w ruchu. Wiadomości e-mail są znacznie mniej skuteczne w przypadku tej grupy demograficznej i często są odkładane na później, co może nigdy się nie wydarzyć.

3. Nie traktuj komunikacji tak poważnie!

Chociaż ważne jest, aby pozostać profesjonalistą w pracy, poczucie humoru tworzy długą drogę do budowania relacji. Udowodniono, że poprawia kulturę firmy, łagodzi napięcie między współpracownikami i poprawia dostarczanie poważnych i złożonych wiadomości.

Śmiech jest jednym z najważniejszych narzędzi, które łączą ludzi, a badania dowiodły, że szczęśliwsze miejsce pracy może zwiększyć wydajność pracowników nawet o 12%. Firmy takie jak Laughology uczą organizacje, jak dodanie humoru do ich komunikacji może w znaczący sposób poprawić wyniki.

Komunikacja z humorem we właściwym czasie może pomóc pracownikom w budowaniu wzajemnych relacji i dodaniu ludzkiego pierwiastka do komunikatów płynących z poziomu zarządzających.

Dodaj trochę osobowości do treści i spróbuj stworzyć interesującą komunikację, której pracownicy będą oczekiwać do przeczytania czy dyskusji. To z kolei doprowadzi do bogatszej kultury firmy i środowiska pracy, z którego ludzie są dumni.

4. Komunikacja tworzona przez pracowników

Komunikacja typu peer-to-peer może być bardzo skuteczną metodą prezentowania ważnych wiadomości, motywowania do zaangażowania i promowania poczucia, że wszyscy pracownicy są cenieni i włączani.

To z kolei pomaga budować wiarygodność w miejscu pracy i może rozwiązać problemy z równowagą sił, szczególnie jeśli pracownicy są zmęczeni jedynie oglądaniem prezentacji z pakietu od kierowników lub osób z zewnątrz.

Wszyscy pracownicy mają różne mocne strony i talenty. Rozważ pozyskanie personelu do tworzenia treści i dostarczania wiadomości wideo. Niektórzy z nich mogą być świetni w komunikowaniu faktów i logiki, inni mogą być lepsi w opowiadaniu historii, ale są szanse, że twoi pracownicy będą w stanie dostarczać szeroką gamę komunikatów wewnętrznych w miejscu pracy, które są interesujące, istotne i angażujące rówieśników.

Dzięki temu wiadomości będą dostarczane w sposób autentyczny i docierać z większym sukcesem. Możliwość komunikacji peer-to-peer daje również pracownikom poczucie wartości i wzmocnienia.

5. Przejrzystość i integracja

Każdy w miejscu pracy musi poczuć, że istnieje system dwukierunkowej komunikacji, który jest przejrzysty i łatwo dostępny, jeśli jest potrzebny. Upewnij się, że twoja firma ma przejrzyste procesy ułatwiające komunikację wewnętrzną od pracowników do kierownictwa.

Menedżerowie powinni aktywnie zachęcać pracowników do dzielenia się kwestiami, których doświadczają i szukania rozwiązań dla pojawiających się problemów. Pomaga to budować zaufanie i poprawia relacje między pracownikami i zarządzającymi.

Postanowienia noworoczne

W 2018 r. zacznij badać sposoby, w jakie możesz przełamać swoje wzorce, aby pobudzić i poprawić komunikację w taki sposób, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników i produktywność oraz doprowadzić do poprawy wyników finansowych.

Przyszłość komunikacji wewnętrznej powinna być określona przez potrzeby pracowników. Upewnij się, że twoi menedżerowie dysponują technologią i wsparciem, których potrzebują, aby skutecznie komunikować się ze wszystkimi pokoleniami w miejscu pracy i rozważyć włączenie pracowników do wysyłania wiadomości, abyś mógł rozwinąć bogatszą i bardziej związaną kulturę firmy w nowym roku.

 

Artykuł „2018 Resolutions For Internal Communicators został opublikowany na stronie www.snapcomms.com

pictureSusan Bowden jest dyrektorem ds. Marketingu w SnapComms, wiodącym na świecie dostawcy cyfrowych narzędzi dla komunikacji wewnętrznej.

 

 

Ilustracje: „Icon made by Freepik from Flaticon.com”